FILMISK SCENKONST

INTERAKTIV SCENKONST

Länge har jag experimenterat med mötet mellan film och scenkonst på olika sätt; Filmduken har agerat scenografi, det andra rummet, ”kören”, det undermedvetna, som interaktiv film där skådespelaren interagerar med duken genom kommunikation eller fysiskt interagerar med det visuella materialet, eller som klassisk biofilm men där scenerna varvas mellan duken och scenen.

 

FILMISKA SCENKONSTFÖRESTÄLLNINGAR:

”TRANSFORM SHOW”
(Transform projects, Ahmedabad, Indien 2017)

”ARIEL FRÅN UNDERLANDET”
(Mosaikteatern, Stockholm + Symbiosis festival, Grekland 2016)

”SVEN BALTERS LIV”
(Mosaikteatern 2016)

”EGOLABB”
(Mosaikteatern 2016)

”SKÅDESPELERSKAN”
(Södertörns högskola, 2013)

”NILEN”
(Södertörns högskola, 2012)

”Alla som närvarade under ”Transform show” vittnade om att de just upplevt något magiskt. Alla sade att om de fick välja varhelst i hela världen de skulle vilja vara, så var det just där och då.”
Manuela Benini, projektledare för ”Transform projects”

”Det var som att kliva in i en torktumlare, som fortsatte tumla runt inombords långt efter föreställningens slut.”
Mira Gartz, åskådare av ”Nilen”)

VIDEOINSTALLATIONER OCH KONST

”TEOLOGIFESTIVALEN”
(Interaktiv videokonst och grafik, Svenska Kyrkan, Uppsala 2015)

”NEW URBAN TOPOLOGIES”
(Färgfabriken, Stockholm/Kharkiv 2014 *klippning och grafik)

”THE HISTORY AND FUTURE OF STOCKHOLM”
(Projekt: Stockholm on the move” Färgfabriken, turnerande installation på arkitektbiennaler runtom världen, 2013-2014)